A minute of my life

Efter en vecka av hårt slit och resande fram och tillbaka sitter jag nu här och tar det lugnt. .

Den här veckan har jag gjort en del konstateranden. En minut kan vara mycket mycket lång, eller gå otroligt snabbt.
Ta tillexempel sista kvarten på jobbet innan man får åka hem och sova. Det finns ingenting att göra mer än att stirra på klockan och be till gud att visarna ska röra på sig fortare. Då känns en minut som en hel timme.
Men ta då ett annat exempel. Den här dagen till exempel. Vi har åkt runt och kollat på rally, varit i Söderköping och ätit jordens största glass (åtminstonde Tommy) och minutrarna har bara flugit iväg. Det är skumt det där vilken skillnad det kan vara.

Igår var det planerat att vi skulle på middag med Tommys jobb men värdinnan blev sjuk så det blev inställt.
Istället var vi hos Mohlanders och grillade och hade det trevligt!

Ikväll har vi bokat en resa till Gran Canaria i januari.. Långt tills dess men det är värt att längta efter.
Fem stjärnigt hotell 25 meter från stranden =).. Bättre än så blir det nog inte!!

Tillbaka till den där glassen som Tommy beställde på Smultronstället.. Blueberry hill hette den.. och när jag säger "hill" så menar jag inte en liten kulle... utan ett stort BERG av glass.. folk vände sig om i restaurangen och en gubbe kom till och med fram och tog ett kort på tommy och glassen! En annan kille kom fram och sa att han var imponerad av Tommy som klarade av att äta den.

Nytt favoritcitat "Man blir ju social som en griffeltavla"

Kommentera!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback