Bästa helgen!

Hemma i Stockholm igen efter en långhelg i Halmstad.
En helg som har varit intensiv men hur bra som helst.

Flygresan ner var rena drömmen. Istället för Skyways små propellerplan fick vi åka ett ryskt litet jetplan. Med rysk kabinpersonal. Var aningens oroliga för att vi skulle hamna i Sibirien, men efter en timme var vi framme. Det bästa av allt: Det serverades räkmacka och vin! Ryska flyg is the shit.

Efter en skakig landning (vet ej om det berodde på att det blåste mycket ute, eller om piloterna också fick dricka vin) var vi på middag hemma hos min bror och hans sambo. En jättetrevlig kväll med mycket rosévin.

Lördagen inleddes med en skåneresa. Först lunch hos mormor innan jag för första gången i mitt liv fick träffa min kusin. En underbart söt liten pojke (fortfarande namnlös). Vill poängtera att han var tyst och snäll hela tiden när han var hos mig. Han gillade mig.

Därefter var det dags för pappa att laga mat (han förlorade ett vad mot mig och vinsten var en trerättersmiddag). Trots mycket kaos i köket (bland annat en lös ugnslucka) blev maten fantastiskt god. Jag ska nog vinna fler gånger.

Söndagen och måndagen spenderades hos farmor. Där klöv vi ved i mängder. Vilket har gjort att jag har träningsvärk i varenda cell idag. Jag kunde knappt få in öronpropparna inatt för jag hade så ont i händerna.
Helt underbart väder har det varit hela helgen så igår innan vi åkte hem grillade vi och satt ute och åt.

Sådär har ni helgen kortfattat. Nu är vi hemma en vecka innan det är dags för nästa resa. Denna gång till Öland för lite påskfirande med Freds familj.

Nu är det dags att ta igen lite pluggande. Uppsats och beskattningsrättsföreläsning står på schemat.

Kommentera!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback