påskhelgen

Hemma igen efter en otroligt bra påskhelg på Öland.
Det har varit så lugnt och skönt och vaaarmt. Solen har stekt hela helgen.
Så nu är näsan röd. Underbart.
Och vi har fått äta o dricka en massa gott och bara haft det riktigt bra.

Men det bästa av allt var grannens ladugård. Jag hängde där inne i flera timmar utan att märka att det gått en minut.
Fick massor med nya vänner.






Där fanns framförallt en kalv (nr. 0943, jag döpte den till Rodney innan jag kom på att det va en tjej) som jag fastnade för.
Hon hade kunnat få mig att bli vegetarian.
Så otroligt kelig och så fort jag kom fram till inhängnaden där hon var, så reste hon sig och kom fram till mig.

Ganska sött.

Nej nu ska jag ta tag i pluggandet. Förhoppningsvis sista veckan-innan-tenta-plugget någonsin.


Kommentera!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback