vårstädning fortsätter

Idag går vi in i fas två när det gäller vårstädning. Balkongen ska bli vårfin. Ett stort problem bara. Jag kan ingenting (och då menar jag: INGENTING) om blommor. Jag har suttit och sökt på internet hela morgonen. Ska man plantera nu? Sen? Hur? Var? Vad?
Jag tror att man ska plantera nu. Men jag är långt ifrån säker. Ska ringa mamma. Hon kanske har mer koll.

Måste berätta om gårdagens middag. Lammracks. Min man han kan laga mat. Hur gott som helst.





Lammracks med potatisklyftor, hemmagjort vitlökssmör och glaserade morötter till det. På riktigt bland det godaste jag någonsin ätit.
Nu vill ju inte jag ta åt mig äran på något vis. Men jag hyvlade ändå morötterna. Och det känns ju som att den här rätten inte hade varit någonting utan morötterna. De var så perfekt hyvlade.

Lördag var alltså Freds matdag. Idag är det min matdag. Idag serveras varma mackor. Lyx?

Kommentera!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback